FANDOM

Quotebg
"Helseth zavraždil krále Llethana a ukradl jeho korunu. Nezáleží na tom, že král Llethan byl hlupák. Byl to NÁŠ hlupák. Dokud byl loutkový král vtipem, všichni jsme se mohli smát a ignorovat ho. Helseth není hlupák a nikdo se nesměje. Jestli Helseth vážně chce být králem, pak Almalexie a Chrám jsou zavázáni ho zničit. "
Galsa Andrano, ohledně Chrámu a krále Helsetha[src]

Athyn Llethan je postava zmíněná ve Žluté knize z 3E 426 během událostí The Elder Scrolls III: Morrowind.

Historická minulost Editovat

Alespoň do 3E 426 byl Athyn Llethan král, veleradní a lord Morrowindu.[1] Zemřel těsně událostmi v The Elder Scrolls III: Tribunal v 3E 427 a na trůn usedl jeho prasynovec[2] Helseth Hlaalu, Barenziin syn. Povídá se, že Athyn Llethan chtěl původně dosadit na trůn jednoho z jeho synovců, Talena Vandase.[3] Ten ale zemřel ještě předtím, než mohl na trůn usednout,[4] a tak se králem stal Helseth. Má se za to, že jak Talen Vandas, tak král Athyn Llethan samotný, byli novým králem zavražděni, ale žádné důkazy nebyly nalezeny.[4][5]

Rodina Editovat

Athyn Llethan byl strýcem královny Barenzie, tím pádem i prastrýcem svého následovníka krále Helsetha.[2] Také to byl strýc Talena Vandase.[3] Oženil se s Ravani Llethanovou,[6] členkou rodu Hlaalu.[1][2]

Titul Editovat

Athyn Llethan jako král Morrowindu měl následující titul:

''Nejvyšší král Hlaalu Athyn Llethan, z vůlí všech bohů, král Morrowindu, vévoda Žalovínský a Hlaaluské provincie; obránce lidu a zákona; věrný služebník Císařství.''[7]

Výskyt Editovat

Zdroje Editovat

  1. 1,0 1,1 Žlutá kniha z 3E 426
  2. 2,0 2,1 2,2 Kapesní příručka o Císařství, třetí vydání: Morrowind
  3. 3,0 3,1 Dialog s Plitiniem Merem
  4. 4,0 4,1 Dialog s Fedrisem Hlerem
  5. Společný jazyk
  6. Dialog s Anrel nebo Donem Serethi
  7. Oznámení obchodního domu