FANDOM

Dunmer

Dunmerové ve hře TES V: Skyrim

Dunmerové nebo temní elfové (též dunmeři, v originále Dark Elves) jsou jedním ze zástupců elfů, kteří obývají provincii Morrowind.

Charakteristika Editovat

Mají zářivé rudé oči a jejich kůže má odstín lišící se od zelené po šedou, ba i dokonce po světle modrou. Jsou velice silní, inteligentní a velmi rychlí, ale říká se, že jim osud nenadělil nic pěkného.

Historie Editovat

Po erupci Rudé hory hodně dunmerů uteklo do Skyrimu. Část se usídlila na Univerzitě v Ledohradu, aby posílili svoje vrozené nadání pro magii. Hodně dalších uteklo do Větrného Žlebu, sídla Bouřných hávů, které je městem hlavního odporu proti Tamrielské říši.

Před destrukcí, která vedla k masovému exodu dunmerů, několik věřících bohyně Azury dostalo vizi o erupci Rudé hory. Dunmeři, kteří se usadili ve Větrném Žlebu, postavili svatyni Azury a zůstali tam jako kněží, do té doby než zůstala pouze jediná, Aranea Ienith.

Hodně vlastenečtí nordi z Větrného Žlebu oddělili dunmery od ostatních obyvatelů tak, že vytvořili část města známou jako Šedá čtvrť. Horší zacházení se ovšem dostalo argonianům, kteří nesmějí za hradby města a smí se pohybovat pouze v městských docích.