FANDOM

Quotebg
"Pod Rudou horou objevili dwemerští havíři velkolepý magický kámen. Rozmanitými metodami, lord Kagrenac, velekněz a mágokraft starověkých Dwemerů, určil, že tento magický kámen bylo srdcem boha Lorkhana, jež sem bylo vrženo v éře úsvitu jako trest za jeho zradu během tvoření smrtelného světa."
Gilvas Barelo[src]
Rudá hora, také známá pod názvy Dagoth Ur, Rudá věž, Mount Vvardenfell, nebo Sahqo-Strunmah (Šablona:DragonScript) v dračím jazyce, je veliká, současně aktivní sopka, která tvoří většinu Vvardenfellu, v provincii Morrowindu. Jako největší sopka v Tamrielu byla nečinná až do Rudého roku v 4E 5, kdy spadl Baar Dau, čímž způsobil erupci.

Historie Editovat

Éra úsvitu Editovat

Téměř u konce procesu stvoření, kdy mnoho Aeder začalo prchat z Nirnu, se malá skupinka rozhodla zůstat a přijít o svou božskou existenci, aby dala planetě život. Mezi nimi byl i Lorkhan; Aedroth obecně spojovaný s vymyšlení původního plánu pro smrtelný svět. Podle aldmerské legendy byly zbývající Aedry rozhořčené za to, co považovaly za Lorkhanovu zradu a chtěly ho zničit. Nicméně fyzické zhmotnění Nirnu, známé jako Ehlnofey, neboli ''Kosti země,'' z Lorkhana vzešly, takže jeho konečné zničení bylo takřka nemožné. Místo toho mu bylo odebráno srdce, které bylo poté vrženo na Tamriel, kde Aedry doufaly, že ho nikdo nenajde. Na místě, kam srdce dopadlo se vytvořila mohutná hora, které mnoho tamrielských ras říká Rudá hora.