FANDOM

TESV Secunda

Secunda je jedným z dvoch mesiacov Nirnu, menšia než Masser. Oba mesiace môžu byť dobre viditeľné na nočnej oblohe Tamrielu. Oba mesiace neprinášajú okrem scenérie do hry nič nové.

Charakteristika Editovat

Astronomické diskusie o Masserovi a Secunde sú náchylné k dlhým rozpravám. Na prvý pohľad sa zdá, že oba sú mesiacmi Nirnu, avšak pozorovania oboch mesiacov v Skyrime a Oblivione ukázali, že Secunda obieha okolo Massera, takže je vlastne jeho mesiacom.

Uctievanie Editovat

Medzi Khajitmi sú oba mesiace uctievané, pretože ich lunárne fázy pomáhajú určiť akú formu bude mať Khajit pri narodení.

Lorkhan ("The Missing God"), bol pri zničení rozdelený na dve polovice a stal sa Masserom a Secundou. Oba mesiace symbolizujú jeho dvojakosť, pripomínajúcu svetu jeho prekážky pri ceste za vytvorením človeka.

Zaujímavosti Editovat

- Secunda je latinské prídavné meno, v ženskom rode jednotného čísla znamená "druhý". Odvodená je od mužského rodu v ktorom sa označuje ako "secundus".

- Secunda je na veľmi nestabilnej obežnej dráhe vzhľadom k jej krátkej vzdialenosti od Nirnu a faktu, že je "priťahovaná" Nirnom aj Masserom. Je teda možné, že v budúcnosti narazí do Nirnu, alebo bude vhodená do vesmíru.

- V reálnom svete by dokázala Secunda obiehať okolo Massera len krátko, pretože by sa vychýlila zo svojej obežnej dráhy a bola by vtiahnutá do Massera, ak by sme nasledovali príklad nášho Mesiaca a Zeme.

- V hre sa nachádza tábor obrov nazvaný "Secunda´s Kiss (Secundin bozk)", ktorý je pravdepodobne pomenovaný po Secunde.

Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.