FANDOM

Quotebg
"To byl muž, který by byl vůdcem našeho lidu! Král Llethan věděl, co dělá, když začal chlapce připravovat na trůn. To všechno se ovšem změnilo s příchodem Helsetha. Ubohý Vandas byl brzy na to nalezen mrtvý."
―Obyvatelé Žalovína[src]

Talen Vandas byl dunmerský šlechtic.

Historická minulost Editovat

Talen Vandas byl synovcem krále Llethana,[1] krále Morrowindu až do 3E 427, kdy Llethan zemřel.[2] Podle obyvatel Žalovína, Talen zemřel přibližně ve stejné době jako jeho strýc, brzy po příchodu Helsetha do Žalovína.[3]

Povídá se, že král Llethan připravoval synovce být jeho nástupcem na trůn.[1] Tím pádem byl i rivalem Helsethovým ambicím stát se budoucím králem. Mnoho obyvatel Žalovína si myslí, že jeho smrt při lovu způsobil Helseth Hlaalu.[4]

Soudě podle poznámek žalovínských občanů týkajících se Talena, byl lidmi hluboce milován. Věří, že by byl skvělým vůdcem.[3] Také královna Barenzie ho považovala za chytrého a charismatického jedince, který by byl skvělým králem.[5]

Rodina Editovat

Identita Talenových rodičů je neznámá, ale je nám známo, že Athyn Llethan byl jeho strýc.[1] Je možné, že byl bratrancem známé královny Barenzie, jelikož ona sama byla Llethanovou neteří.[6]

Výskyt Editovat

Zdroje Editovat

  1. 1,0 1,1 1,2 Dialog s Plitiniem Merem
  2. Události v The Elder Scrolls III: Tribunal
  3. 3,0 3,1 Dialog s obyvateli Žalovína
  4. Dialog s Fedrisem Hlerem
  5. Dialog s Barenzií
  6. Kapesní příručka o Císařství, třetí vydání: Morrowind